2013. január 20., vasárnap

Vasárnapi menü: Füstölt húsos bableves, kapros túrós csuszával

Már tegnap jeleztem Nektek, hogy valami készülőben van, valami, aminek a fő összetevője a bab. Szerintem gondolhattátok, hogy bablevest fogok csinálni. Mi nagyon szeretjük, főleg füstölt hússal, tejfölösen. Második fogásnak valami könnyűt szerettem volna, mert ez a bableves azért elég laktató, így a túrós csuszára esett a választás, amit én kaprosan szoktam elkészíteni.
Számos módja van eme fogások elkészítésének, mégis szeretném Veletek megosztani, én hogyan is csinálom. 
Legtöbb esetben 2 főre főzök, és maximum 2 napig eszünk egy ételt, tovább már nem. Így próbálom eltalálni mindig a megfelelő adagot, hogy ne vesszen kárba. 
Nézzük is a recepteket...

Füstölt húsos bableves csipetkével...


Hozzávalók: (2 főre )
Kb. 2 marék tarkabab
30 dkg füstölt comb
1 szál sárgarépa
1 szál petrezselyem
1 nagyobb krumpli
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 tojás
5 ek liszt
2 ek tejföl
Fűszerek ízlés szerint

Elkészítés

Előző este beáztattam a babot, bő hideg vízbe, így az mára már meg is dagadt. Engedtem vizet egy nagyobb fazékba beleraktam a babot, és felraktam főni.


Nagymamámnak házi füstölője van otthon, és ha meglátogatjuk ( ami sajnos ritkán van, ugyanis 300 km-re lakik tőlünk :( ), mindig felpakol minket minden jóval. Imádjuk a füstölt husikat, főleg a mama félét. Most is a tőle kapott combból vágtam a levesbe.  Ez a comb sokáig elég Nekünk, ugyanis nem vagyunk nagy étkűek, inkább változatosan étkezünk. 
Tehát 2 szeletet vágtam belőle, azt felkockáztam, majd egy külön edénybe felraktam főni. Azért kell külön edénybe, mert ezek a husik elég sósak, így a leves is túl sós lenne.


Ezután megpucoltam a répát, petrezselymet és a krumplit, majd apróbb kockákra vágtam őket.


Ha a bab félig megfőtt, akkor a sonkát átrakhatjuk hozzá. Én még 2 merőkanál vizet is szoktam hozzá adni, abból amiben a sonka főtt, így kap egy kis füstölt ízt. Mehetnek bele a zöldségek is. 
Hagyjuk egy kicsit őket főni, majd ízesítsük borssal, pirospaprikával, babérlevéllel, ételízesítővel, kevés oregánóval, majorannával. Majd törjünk bele fokhagymát. 


Hagyjuk főni, de azért kevergessük, kóstolgassuk. Ha úgy érezzük, hogy már csak kevés kell neki és kész is, akkor pucoljunk meg egy hagymát, vágjuk apró kockára, majd olajon pároljuk meg. Ha kész, vegyük le a tűzről,  rakjunk bele 2 ek. lisztet, 2 ek. tejfölt, majd szedjünk a leves levéből is hozzá. Jól kavargassuk el, lehetőleg csomómentesre, majd öntsük a leveshez.


Utolsó lépésként pedig készítsük el a csipetkét. 1 tojást felverünk, majd rakunk bele 3 ek. lisztet, jól összekeverjük, keményebb tésztát kell kapnunk. Majd bele kell csipkedni a levesbe, ha feljöttek a tetejére készen is vannak.
Ennyi is lenne az én receptem, a leves elkészült :)



Közbe azért készítettem a második fogást is, amit már említettem nem más, minta túrós csusza


Egy étteremben még kb. 3 éve ettem egy nagyon finom túrós csuszát, nem hagyhattam ki, hogy ne kérdezzem meg, hogyan is készítették. Azóta én is úgy készítem, s most megosztom Veletek.

Lényegében ugyanúgy kell csinálni, mint a hagyományost egy kis eltéréssel másabb csak. A tésztát megfőzöm. A szalonnát megpirítom. A szalonna zsírjába belerakom a túrót, majd 3 kanál tejfölt, rakok még bele kis sót és borsot, valamint kaprot egy kicsit hagyom, hogy rotyogjon (kb 2 perc) és kész is.
Én sokkal jobban szeretem ezt a változatot, mint a hagyományosat. Aki nem szereti a kaprot, az elhagyhatja belőle. 



Ebéd után egy kis sétálgatás a dunaparton, majd a jól megérdemelt vasárnapi szieszta... :)

Remélem Nektek is jól telt ez a nap!

Tartsatok Továbbra is velem: www.levendulalak.blogspot.hu


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése