2013. január 19., szombat

Füstölt Sajtos Tallér: A férfiak kedvence


Nemrég kaptam a nagymamámtól sajtos tallér sütőt és a párom 2 hét alatt már háromszor kért meg, hogy csináljak neki ilyen sajtos rágcsát. :))) Sok barátnőmtől hallottam, hogy szerintük is oda vannak a férfiak ezért, úgyhogy hajrá csajok! Valljuk azért be, valóbban finom, nem kell hozzá sok minden és elég tartós, "sokáig eláll".
A tésztája nagyon gyorsan megvan, a sütésről inkább nem beszélnék, mert én 1,5 óráig sütöttem, a gáztakarítás utána szintén nem kellemes, de hát egy férfi őszintén mondott "köszönöm"jénél nincs is jobb érzés :)

Nézzük is a receptet...

Hozzávalók
Fél kg liszt
1 kocka RAMA
1 tojás
12 dkg apróra reszelt füstölt sajt
2 kis pohár tejföl
1 kanál só
1 evőkanál zsír



Elkészítés
Először a lisztet elmorzsoljuk a margarinnal, majd mehet bele a többi hozzávaló és lágy tésztává gyúrjuk. A zsír nem kell a tésztába, azzal a sütőt kell kikenni.

A tésztából sok-sok apró golyócskát gyúrunk (ha tapad a tészta, lisztezzük be a kezünket, úgy könnyebb golyókat formálni), ebből az adagból elég sok kijön. Ha vendégeket várunk ez megfelelő adag, de nálunk 2 főre is elfogy 2 nap alatt.

Ezután a sütőt zsírozzuk ki és hagyjuk felmelegedni. Majd ha eléggé forróra felmelegedett belerakhatjuk a golyókat. Én 4 -et szoktam egyszerre belerakni, de ez attól függ, hogy milyen nagyságúakat akarunk csinálni. Mindkét oldalát aranybarnára sütjük, kb 15 másodperc oldalanként :) Ne ijedjünk meg ha az első sütés leragad, hasonló, mint a palacsinta, a többi már jól fog sikerülni.

Ennyi lenne az egész. Majd csomagoljuk be, hogy ne száradjon ki.

 


Jó étvágyat!

Ha szeretnétek még több receptet, tartsatok továbbra is velem: www.levendulalak.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése